Bitter çikolata beyin için faydalı

Şekerli ikramların genellikle vücudunuz ve beyniniz için tamamen kötü olduğu düşünülse de, sıklıkla ortaya çıkan bir istisna var: Bitter çikolata...

24 Nisan 2024 Çarşamba 22:33 - Güncelleme: 24 Nisan 2024 Çarşamba 22:33
Kaynak: HABER MERKEZİ

Çikolatanın ana maddesi olan kakaodaki bazı bileşikler, beyniniz açısından son derece faydalı olabiliyor. Bu bileşiklere flavanoller denir ve flavanoller, antioksidan özelliklere sahiptir. Hücrelerinize zarar veren şeylerle savaşabilir. Yıllar geçtikçe giderek artan sayıda araştırmacı, flavanollerin etkilerini ve beyin sağlığı açısından neler yapabildiklerini analiz etti.

Bazı araştırmalar, kakaodaki flavanollerin yaşa bağlı hafıza düşüşünü tersine çevirdiğini buldu. Columbia Üniversitesi Tıp Merkezi'ndeki bilim insanları, 50 ila 69 yaşları arasındaki sağlıklı yetişkinlerde böyle bir fayda bulduğunu ispatlamıştı.

BİLİŞSEL PERFORMANS ARTTI

Scientific Reports'ta yayınlanan 2020 tarihli bir araştırmada da benzer verileri ortaya koydu. Özel bir yüksek flavanollü kakao içeceğinin, biraz daha genç yetişkinlerde (20 ila 40 yaş arası) bilişsel performans üzerindeki etkisini incelemek için bir deneme gerçekleştirdi. Yüksek flavanollü içeceği tüketen katılımcılarının kan akışlarında iyileşmeler yaşadıkları ve bunun bazı zorlu görevlerde bilişsel performansı artırdığı ortaya çıktı.

Illinois Üniversitesi'nden Profesör Doktor Gabriele Gratton, "En iyi seçenek yüksek kakao içeren bitter çikolatalardır" dedi. En az yüzde 70 kakao içeren bitter çikolataların tüketilmesi tavsiye ediliyor. Tabii ki abartmadan!

Cansever'den acı haber geldi

Cansever'den acı haber geldi

Ece Seçkin'den bebek müjdesi!

Ece Seçkin'den bebek müjdesi!

Sıla Türkoğlu ve Kerem Bürsin partner mi oluyor?

Sıla Türkoğlu ve Kerem Bürsin partner mi oluyor?

Ülkü Hilal Çiftçi'nin ailesinde sular durulmuyor!

Ülkü Hilal Çiftçi'nin ailesinde sular durulmuyor!

Öznur Serçeler ekrana dönüyor

Öznur Serçeler ekrana dönüyor

Mercan Köşk'ün ana afişi yayınlandı!

Mercan Köşk'ün ana afişi yayınlandı!